Followers

Wednesday 8 June 2016

Cara Kekal Awet Muda






Gambar di atas menunjukkan gambar telomeres. Telomeres boleh didapati pada hujung kromosom. Telomeres ini boleh diibaratkan seperti plastic di hujung tali kasut yang melindungi kromosom daripada rosak dan penuaan sekaligus menjauhi penyakit kronik. Sebagai contohnya penyakit kanser, diabetes, Alzheimer dan banyak lagi penyakit berbahaya yang sering kita dengar dihidapi oleh pelbagai peringkat umur.



Bila kita semakin tua, telomeres akan semakin memendek. Dan… apabila telomeres sudah semakin pendek, kromosome akan mencapai satu tahap dimana kromosom tidak boleh lagi membahagi dan akhirnya sel tersebut mati.


Walaubagaimanapun terdapat kajian yang telah membuktikan penggunaan produk Shaklee ini selama 5 tahun memberikan kesan terhadap telomeres. Kajian tersebut merupakan kajian jangkamasa panjang kali kedua yang telah dijalankan oleh Shaklee. Produk yang disasarkan dalam kajian ini ialah produk Vivix dan dilaksanakan oleh pemenang Anugerah Noble Perubatan pada tahun 2009 iaitu Dr Elizabeth Blackburn.


Kajian yang dilakukan adalah untuk membuktikan bahawa pengambilan Vivix secara konsisten dapat memberikan kesan positif terhadap DNA kita. Hasil kajian terhadap pengguna Vivix yang mengambilnya setiap hari selama 5 tahun apabila umur mereka 80 tahun menunjukkan 40% lebih rendah kadar pemendekan telomeres. Malahan, pada umur mereka menunjukkan kepanjangan telomeres mereka seperti orang yang berumur 40 tahun.





Kajian landmark Shaklee juga mendapati telomeres pengguna Vivix adalah 11% lebih panjang berbanding bukan pengguna Vivix.


Ini hanya merupakan sedikit perkongsian saya mengenai produk Vivix. Jadilah pembeli Vivix daripada saya.


Semoga berguna buat kita semua :)


Khadijah 
ID : 1226555
0193745642
Sms / Whatsapp / Telegram / Wechat

1 comment: